Om oss

Vi vill hjälpa ungdomar till gemenskap och en rolig, meningsfull fritid. Vi tror att scouting ger dem denna möjlighet.

Scouterna och i sin tur Uddevalla scoutkår är politiskt och religiöst obundna. Detta gör att vi inte verkar eller jobbar med någon religion och politik. Alla är välkomna i Scouterna, oavsett politisk åsikt eller religion.

Allt arbete inom kåren sker ideellt. Utan ideellt engagemang skulle vår typ av fristående verksamhet vara omöjlig att genomföra.

Uddevalla scoutkår grundades 1912 och tillhör den gemensamma riksorganisationen Scouterna.

Vi har vår lokal på Stadsfjället. Området heter Mållsjö-Running (BÄVE MÅLLSJÖ 451 93 Uddevalla) och är ett trevligt område fyllt med skog och vatten. Bohusleden passerar vår lokal.

Organisationsnumret för Uddevalla Scoutkår är 858500-8074.

Kårens PostGiro är 367322-5.

Historia U/a Scoutkår sedan 1912 | Uddevalla scoutkår

Engagera dig i kåren