Föräldrar

Försäkringar

Kåren och alla våra medlemmar är försäkrade genom Provins Insurance.

Läs mer om våra försäkringar på www.provins.nu/scouterna.

Blir Medlem

Vill du veta hur ditt barn och även du kan bli medlem klicka här.

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger & hajker tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 325 kronor per termin.
För bäverscouter är avgiften 150 kronor per termin
För ledare och övriga funktionärer är avgiften 150 kronor.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Kostnader för scoutskjorta, halsduk och märken

På styrelsemöte den 12/1 2023 beslutades att scoutskjorta inkl. halsduk med kårmärke och sölja kostar 500 kr. Då ingår även det lilla kårmärket, distriktsmärke samt världsscoutmärke pojke eller flicka.

Köper man skjortan på scoutshoppen (webben) ingår dock ej halsduk och märken. De måste då köpas av kåren som debiterar 100 kr extra för detta.

Enligt tidigare beslut betalar ledare/styrelse/funktionärer 50 % av detta.

Bevismärken som delas ut, köps in och bekostas av respektive scoutavdelning. Vill man köpa Sverigemärket av kåren kostar det 15 kr.