Avdelningar

I vår scoutkår finns det för tillfället en avdelning för Bäverscouts (ca 4-7 år), en avdelning för Spårare (8-9 år), en för Upptäckare (10-11 år) och en avdelning för Äventyrare (12-14 år) och en avdelning för Utmanare (15- ca 18år).

Intresserad av Utmanare (15-18 år) & Rover scouting (19-25 år)? Kontakta gärna oss!

Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Vi försöker att vara utomhus så mycket som möjligt. Så bra kläder är en stor fördel. Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, som vi brukar säga.
Vill du gå med i en avdelning, kontaktar du respektive avdelningsledare. Kontaktuppgifter finns under rubriken Kontakt.

Gå med i vår kår och prova på scouting

En scout visar hänsyn och är en god kamrat.

Kom på ett möte och testa scouting. Kontakta avdelningsledaren, så kan de berätta mer.

Bävrarna (ca 4-7år)

Kontakta avdelningsledaren, så kan de berätta mer och ni kan komma överens om när det passar. Ta kontakt med ledarna här Kontakt.

Spårarna (8-9år)

Upptäckarna (10-11år)

Äventyrarna (12-14år), sjöscouting under sommarhalvåret

Utmanare (15- ca 18år), sjöscouting under sommarhalvåret

Kontakta avdelningsledaren, så kan de berätta mer och ni kan komma överens om när det passar. Ta kontakt med ledarna här Kontakt.